Logotyp – Identyfikacja wizualna/Brand
Krok do sukcesu? Identyfikacja wizualna pomaga firmie wyróżnić się na tle innych marek, o tym...
Krok do sukcesu?
Identyfikacja wizualna pomaga firmie wyróżnić się na tle innych marek, o tym samym lub podobnym profilu działalności. Taki krok często pomaga dystansować się od konkurencji. Dlatego jest to jedna z najważniejszych inwestycji marki w samą siebie.
Wyzwanie
Dla strategii marketingowej identyfikacja wizualna jest kluczowym elementem. Stwórz ją w przemyślany sposób, ponieważ daje to w rezultacie pożądany efekt w postaci pozyskania potrzebnej ilości odbiorców. Zanim podejmiesz działanie budowania marki, zrób szczegółową analizę istoty biznesu jaki chcesz prowadzić i zastanów się jak chcesz by był postrzegany przez potencjalnych klientów. W tym celu wyzwaniem jest wypracowanie unikalnej wizualizacji,
z którą utożsamiać się będzie większość twoich odbiorców.
Rozwiązanie
Aby marka była rozpoznawalna muszą być zachowane ścisłe zasady i zalecenia. Czyli w jaki sposób graficzne oznaczenia firmy mają być używane.
Rozwiązaniem jest stworzenie takich elementów identyfikacji wizualnej, które będą ze sobą spójne w każdym szczególe.
Identyfikacja wizualna – jej składowe
Na pakiet identyfikacji wizualnej składa się:
*logotyp lub logo (logotyp z sygnetem – charakterystycznym dla marki znakiem),
*typografia,
*kolorystyka brandu, czyli np. określenie barw firmowych,
*papeteria firmowa/szablony faktur, wizytówek, kopert i innych często wykorzystywanych dokumentów,
*księga znaku,
*księga identyfikacji wizualnej,
*elementy marketingowe, czyli wszystkie te, które wiążą się z reklamą.
Identyfikacja wizualna jako narzędzie
Identyfikacja wizualna jest więc w brandingu narzędziem i wspiera budowanie świadomości marki. To spójne i trwałe opracowanie, które ma służyć promowaniu wizerunku firmy przez wiele lat, by zapisać się w pamięci klientów.
Identyfikacja wizualna to konkretna strategia, która określa profil odbiorcy. Osobiste preferencje twórcy, czy zamawiającego nie powinny zaważać na aspektach identyfikacji wizualnej. Wszelkie elementy powinny z czegoś wynikać. Przykładowo z badania z użytkownikami. Skuteczna identyfikacja wizualna to tworzenie marki na podstawie celów, konkretnej grupy docelowej, misji i osobowości firmy oraz tym, co wyróżnia naszą firmę wśród innych.

brand, identyfikacja wizualna, udany brand kluczem do sukcesu każdej firmy.
Prowadzisz firmę i chcesz stworzyć mocny brand? A może w Twoim biznesie już czas na rebranding? Skontaktuj się z nami. A jeśli okaże się, że rozumiemy Twoją markę i myślimy podobnie, to sprawnie przeprowadzimy Cię przez proces re/brandingu.
Daniel Modrzejewski