loading

Show info
PORTFOLIO

łódż/poddębice
(+48) 605 500 940

Logotyp – Identyfikacja wizualna/Brand

Krok do sukcesu? Identyfikacja wizualna pomaga firmie wyróżnić się na tle innych marek, o tym samym...

Details

logotyp dla look amazink every day

Krok do sukcesu?

Identyfikacja wizualna pomaga firmie wyróżnić się na tle innych marek, o tym samym lub podobnym profilu działalności. Taki krok często pomaga dystansować się od konkurencji. Dlatego jest to jedna z najważniejszych inwestycji marki w samą siebie.

 

Wyzwanie

Dla strategii marketingowej identyfikacja wizualna jest kluczowym elementem. Stwórz ją w przemyślany sposób, ponieważ daje to w rezultacie pożądany efekt w postaci pozyskania potrzebnej ilości odbiorców. Zanim podejmiesz działanie budowania marki, zrób szczegółową analizę istoty biznesu jaki chcesz prowadzić i zastanów się jak chcesz by był postrzegany przez potencjalnych klientów. W tym celu wyzwaniem jest wypracowanie unikalnej wizualizacji,
z którą utożsamiać się będzie większość twoich odbiorców.

 

Rozwiązanie

Aby marka była rozpoznawalna muszą być zachowane ścisłe zasady i zalecenia. Czyli w jaki sposób graficzne oznaczenia firmy mają być używane.

Rozwiązaniem jest stworzenie takich elementów identyfikacji wizualnej, które będą ze sobą spójne w każdym szczególe.

 

Identyfikacja wizualna – jej składowe

Na pakiet identyfikacji wizualnej składa się:

→ logotyp lub logo, czyli logotyp z sygnetem – charakterystycznym dla marki znakiem,

→ typografia,

→ kolorystyka brandu, czyli np. określenie barw firmowych,

→ papeteria firmowa/szablony faktur, wizytówek, kopert i innych dokumentów,

→ księga znaku,

→ księga identyfikacji wizualnej,

→ elementy marketingowe, czyli wszystkie materiały, które wiążą się z reklamą.

 

 

Identyfikacja wizualna jako narzędzie

Identyfikacja wizualna jest więc w brandingu narzędziem i wspiera budowanie świadomości marki. To spójne ale też trwałe opracowanie, mające na celu promowanie wizerunku firmy przez wiele lat, tak by zapisać się w pamięci wielu klientów.

Przede wszystkim identyfikacja wizualna to konkretna strategia, która określa profil odbiorcy. Osobiste preferencje twórcy, czy zamawiającego nie powinny zaważać na aspektach identyfikacji wizualnej. Innymi słowy wszelkie elementy powinny z czegoś wynikać. Na przykład z badania z użytkownikami. Skuteczna identyfikacja wizualna to tworzenie marki na podstawie celów, konkretnej grupy docelowej, misji i osobowości firmy, oraz tym, co wyróżnia naszą firmę wśród innych.

Branding firmy jako klucz do sukcesu

Prowadzisz firmę i chcesz stworzyć mocny brand? A może w Twoim biznesie już czas na rebranding? Skontaktuj się z nami. A jeśli okaże się, że rozumiemy Twoją markę i myślimy podobnie, to sprawnie przeprowadzimy Cię przez proces re/brandingu.

Daniel Modrzejewski