loading

Show info
PORTFOLIO

łódż/poddębice
(+48) 605 500 940

Logo – Identyfikacja wizualna/Brand

  Krok do sukcesu? Identyfikacja wizualna pomaga firmie wyróżnić się na tle innych marek, o tym...

Details

logo dla sieci sklepów internetowych

 

Krok do sukcesu?

Identyfikacja wizualna pomaga firmie wyróżnić się na tle innych marek, o tym samym lub podobnym profilu działalności. Taki krok często pomaga dystansować się od konkurencji. Dlatego jest to jedna z najważniejszych inwestycji marki w samą siebie.

 

Wyzwanie

Dla strategii marketingowej identyfikacja wizualna jest kluczowym elementem. Stwórz ją w przemyślany sposób, ponieważ daje to w rezultacie pożądany efekt w postaci pozyskania potrzebnej ilości odbiorców. Zanim podejmiesz działanie budowania marki, zrób szczegółową analizę istoty biznesu jaki chcesz prowadzić i zastanów się jak chcesz by był postrzegany przez potencjalnych klientów. W tym celu wyzwaniem jest wypracowanie unikalnej wizualizacji,
z którą utożsamiać się będzie większość twoich odbiorców.

 

Rozwiązanie

Aby marka była rozpoznawalna muszą być zachowane ścisłe zasady i zalecenia. Czyli w jaki sposób graficzne oznaczenia firmy mają być używane.

Rozwiązaniem jest stworzenie takich elementów identyfikacji wizualnej, które będą ze sobą spójne w każdym szczególe.

 

Identyfikacja wizualna – jej składowe

Na pakiet identyfikacji wizualnej składa się:

*logotyp lub logo (logotyp z sygnetem – charakterystycznym dla marki znakiem),

*typografia,

*kolorystyka brandu, czyli np. określenie barw firmowych,

*papeteria firmowa/szablony faktur, wizytówek kopert i innych często wykorzystywanych dokumentów,

*księga znaku,

*księga identyfikacji wizualnej,

*elementy marketingowe, czyli wszystkie te, które wiążą się z reklamą.

 

Identyfikacja wizualna jako narzędzie

Identyfikacja wizualna jest więc w brandingu narzędziem i wspiera budowanie świadomości marki. To spójne i trwałe opracowanie, które ma służyć promowaniu wizerunku firmy przez wiele lat, by zapisać się w pamięci klientów.

Identyfikacja wizualna to konkretna strategia, która określa profil odbiorcy. Osobiste preferencje twórcy, czy zamawiającego nie powinny zaważać na aspektach identyfikacji wizualnej. Wszelkie elementy powinny z czegoś wynikać. Przykładowo z badania z użytkownikami. Skuteczna identyfikacja wizualna to tworzenie marki na podstawie celów, konkretnej grupy docelowej, misji i osobowości firmy oraz tym, co wyróżnia naszą firmę wśród innych.

Odpowiednia identyfikacja wizualna jako klucz do sukcesu

brand, identyfikacja wizualna, udany brand kluczem do sukcesu każdej firmy.

Prowadzisz firmę i chcesz stworzyć mocny brand? A może w Twoim biznesie już czas na rebranding? Skontaktuj się z nami. A jeśli okaże się, że rozumiemy Twoją markę i myślimy podobnie, to sprawnie przeprowadzimy Cię przez proces re/brandingu.

Daniel Modrzejewski