Banner wielkoformatowy – Publikacje
Publikowanie zza biurka Publikacje na ogół związane są z kompleksowym przygotowaniem zamówionych projektów do druku na...

Publikowanie zza biurka
Publikacje na ogół związane są z kompleksowym przygotowaniem zamówionych projektów do druku na komputerze, które będą później powielone metodami poligraficznymi. Przede wszystkim temat ściśle związany z terminem DTP (ang. desktop publishing), czyli dosłownie publikowaniem zza biurka.
Publikacjami są:
→ książki, notesy, zeszyty,
→ katalogi,
→ kalendarze,
→ broszury,
→ ulotki,
→ czasopisma, gazety, magazyny,
→ dokumenty, papiery firmowe, wizytówki,
→ wszystkie druki informacyjne i reklamowe oraz ogromna ilość opakowań,
→ naklejki, inne z przeznaczeniem na materiały z folii lub inne.
Rozpoznanie
Swoją pracę rozpoczynam od zapoznania się z zesłanymi do mnie przez klienta lub redakcję materiałami tekstowymi i ilustracyjnymi. Ich analizy, czy dołączone pliki spełniają określone wymogi, względem tego co ma zostać wykonane. To także dwustronny kontakt w celu określenia kolorystyki, typografii, stylu projektów czyli tego wszystkiego co ma związek z księgą identyfikacji wizualnej.
Proces twórczy
Następnie dokonuje prawidłowego wyskładania tekstu. W programach graficznych przygotowuję materiał ilustracyjny: zdjęcia, rysunki, schematy, wykresy lub tabele. Sporządzam też osobne pliki do wykrojników, złoceń, dodatkowych kolorów i lakieru wybiórczego. Teraz czas na łamanie, czyli kompletowanie stronic publikacji. Po złamaniu każda strona zawiera to, co przewidywał dla niej projekt typograficzny, czyli: tytuły i podtytuły, paginy, zdjęcia, rysunki, schematy, piktogramy, wzory matematyczne, tinty, tabele, notki, marginalia itd.
Akceptacja a następnie do druku
Po wykonaniu tych czynności przesyłam pliki do korekty, a następnie po naniesieniu poprawek przygotowuje projekty przeznaczone do druku. Wcześniej przygotowując go pod wymagany papier lub inne podłoże, technikę drukowania lub też maszynę drukującą. Zachowując poprawność spadów i zalewek, kąty rastrów, strukturę czerni, nafarbienie, marginesy pracy, profil barwny, po tym tworzę plik PDF i wysyłam do drukarni lub klienta.

Prowadzisz firmę i chcesz się zareklamować by dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców? A może w Twojej firmie brakuje spójności? Skontaktuj się z nami – jeśli okaże się, że rozumiemy Twoją markę i myślimy podobnie, sprawnie przeprowadzimy Cię przez proces re/brandingu.
Daniel Modrzejewski